سیستم خدمات آموزش کارکنان و آموزش غیر رسمی– نیازمندی های اساسی برای ارایه دهندگان خدمت ISO 29990

تعداد بازدید: 6159

سیستم خدمات آموزش کارکنان و آموزش غیر رسمی–  نیازمندی های اساسی برای ارایه دهندگان خدمت ISO 29990

 

دانش به یک عامل کلیدی در مدیریت موفق شرکت های بزرگ در سراسر جهان تبدیل شده است و ارایه خدمات آموزشی به طور فزاینده ای به عنوان یک کسب و کار خدمات گرا شناخته می شود. اهمیت اقتصادی رو به رشد یادگیری دانش در جامعه جهانی، فرصت های جدید اقتصادی از جمله فعالیت برای ارایه خدمات انتفاعی یادگیری را بوجود آورده است. در نتیجه تضمین کیفیت یک مساله بسیار مهم در این وادی محسوب می شود.

این استاندارد هم در سازمان‌های آموزشی و هم برای واحد آموزش سازمان‌ها قابل پیاده سازی است. برخلاف استاندارد ISO10015  که صرفا برای واحد آموزش سازمان‌ها درنظر گرفته شده و استاندارد IWA2 که صرفا برای سازمان‌هایی که فعالیت اصلی‌شان آموزش است قابل کاربرد است، این استاندارد در تمامی سازمان‌ها قابل پیاده سازی است.

 هدف ISO29990 ارایه یک الگوی عمومی برای اجرای کاربردی و عملکردهای حرفه ای کیفیت است و یک مرجع مشترک برای ارایه دهندگان خدمات آموزشی (LSPs) و مشتریان آنها در طراحی، توسعه و ارایه آموزش، تحصیلات و توسعه غیر رسمی است.

استاندارد تمرکز بر سازمان های یادگیرنده دارد و بر طیف گسترده ای از گزینه های موجود برای ارایه خدمات یادگیری تاکید می نماید. در این استاندارد به معیارهای صلاحیت ارایه دهندگان خدمات آموزشی اشاره شده است و به سازمان ها و اشخاص حقیقی ارایه دهنده خدمات آموزشی کمک می کند تا بتوانند نیازمندی ها و انتظارات خود را برای صلاحیت و توانایی توسعه را برآورده نمایند.

 

شرکت IMQ با توجه به سوابق طولاني و ارزشمند خود در برگزاري دوره‌هاي مختلف آموزشي در حوزه‌هاي سيستم‌هاي مديريتي و تکنيک‌هاي مربوطه، خدمات ارزيابي و صدور گواهي استاندارد بین المللی ISO 29990 را ارائه مي‌نمايد. 

 

                                                                    


دسته بندی ها : استاندارد ها