نیاز به یک استاندارد جهانی برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، در سالیان گذشته کاملا مشهود بود. با رشد فناوری اطلاعات ارائه خدمات با سطح کیفی مناسب تر نسبت به رقبا ، به عنوان یک مزیت رقابتی حائز اهمیت مورد توجه سازمان ها قرار گرفت. هم اکنون استاندارد ISO/IEC 20000، اولین استاندارد فراگیر جهانی است که به طور مشخص به موضوع مدیریت خدمات فناوری اطلاعات می پردازد. این استاندارد مجموعه ای از فرایند های مدیریتی یکپارچه را برای ارائه خدمات موثر به مشتریان وکسب و کارهای مختلف تشریح نموده و با رویکردی فرایند گرا، تکمیل کننده مجموعه ای به نام کتابخانه زیر ساخت فناوری اطلاعات (ITIL) می باشد. قسمت اول این استاندارد، الزامات رسمی را برای سازمان ها به منظور ارائه خدمات مدیریت شده در یک سطح کیفی قابل قبول، به مشتریان خود تعریف نموده و قسمت دوم راهنمای کاربردی وتشریح بهترین تجارب برای فرآیند های مدیریت خدمات است و برای سازمان هایی که برای ممیزی در قبال استاندارد مذکور آماده میشوند، راهنمای عملی مناسبی است.
برخی از مزایای استقرار این استاندارد به شرح ذیل است :
شرکت IMQ با استفاده از تجارب همکاري گسترده با شرکتهاي فعال در حوزه فناوری اطلاعات و بهره گیری از کارشناسان خبره، خدمات مميزي و ثبت و صدور گواهينامه بينالمللي استاندارد ISO 20000 را ارائه مينمايد.
دسته بندی ها : استاندارد ها