شرایط ویژه شرکت مرزبان کیفیت برای صدور/تمدید اعتبار گواهینامه‌ سیستم های مدیریت

تعداد بازدید: 3547

شرایط ویژه شرکت مرزبان کیفیت برای صدور/تمدید اعتبار گواهینامه‌ سیستم های مدیریت

ضمن تبریک سال نو و با آرزوی صحت و سلامتی برای همراهان همیشگی شرکت مرزبان کیفیت، همانگونه که مستحضرید باتوجه به شیوع ویروس COVID-19 و شرایط خاص پیش آمده در پایان سال 89، روال انجام ممیزی‌ها و فرایند ثبت و صدور گواهینامه‌ها در ایران و جهان دچار اختلال گردید.

     خوشبختانه با تایید سازمان جهانی اعتباردهیIAF و با تدوین طرح‌های اقتضایی موثر و دستورالعمل‌های جامع مبتنی بر الزامات IAF توسط شرکت IMQ ایتالیا و ایجاد بسترهای اجرایی لازم توسط شرکت مرزبان کیفیت، امکان صدور یا تمدید اعتبار گواهینامه‌ سیستم های مدیریت بصورت دورکاری (Remote) فراهم شده است. این رویکرد با هدف تأمین ایمنی و سلامت کلیه افراد مرتبط و درگیر در این فرایند، بدون آسیب رساندن به اثربخشی ممیزی از سوی شرکت IMQ ایتالیا اتخاذ شده است. در این خصوص ملاحظات زیر قابل توجه است:

  • در ممیزی‌های صدور، راهکار انجام ممیزی ها به شکل دو بخشی، ابتدا بصورت دورکاری (Remote) و بعد از گذر از شرایط کرونا تکمیل فرایند ممیزی به صورت On-Site درخصوص فرایندهایی که قابل ممیزی بصورت دورکاری (Remote) نیستند پیش بینی شده است. لازم به ذکر است بعد از انجام ممیزی نهایی بصورت دورکاری (Remote) و در صورت احراز شرایط گواهینامه مربوطه صادر خواهد شد.
  • در ممیزی‌های مراقبتی و تمدید اعتبار گواهینامه امکان انجام کامل ممیزی بصورت دورکاری (Remote) فراهم شده است.
  • به منظور برقراری ارتباط موثر لازم است زیرساخت های ICT برای ویدئو کنفرانس و Document Sharing و نیز مصاحبه با صاحبان فرایندها فراهم شده باشد. ضمن اینکه مدیران و همکاران مسئول فرایندها و نیز مسئول IT ممیزی شونده می بایست در دسترس باشند.
  • استاندارد IATF 16949 از این قاعده مستثنا است و امکان ممیزی بصورت دورکاری (Remote) فراهم نمی باشد.

 

     در شرایط ویژه کنونی شرکت مرزبان کیفیت تلاش نموده است تا با ایجاد تمهیدات موثر همچون گذشته سطح بالایی از ارائه خدمات را محقق نموده و مبتنی بر نیازها و انتظارات مشتریان خود گام بردارد.

 

با آرزوی ریشه کنی ویروس COVID-19 و برقراری آرامش و ثبات در اقتصاد میهن عزیزمان ایران


دسته بندی ها :