سیستم مدیریت کسب وکار در صنایع حمل و نقل IRIS

تعداد بازدید: 5213

سیستم مدیریت کسب وکار در صنایع حمل و نقل  IRIS

 

امروزه بسیاری از شاخص های توسعه یافتگی هر کشور به بخش حمل و نقل وابسته است. در این صنایع حمل و نقل ریلی بعنوان ایمنی ترین، کم مصرف ترین، پاک ترین و اشغال زا ترین روش حمل و نقل در مقایسه با روش های دیگر از اهمیت چشمگیری برخوردار است. لذا استفاده از استاندارد های مدیریتی بعنوان پشتیبانی برای رشد و توسعه پایداری این صنعت امری حیاتی است.

استاندارد تخصصی IRIS حاصل تجربه کشورهای صنعتی وبیان کننده اصول بین المللی مدیریت کسب و کار در صنایع حمل و نقل ریلی است. این استاندارد در سال 2006  توسط سازمان سازمان UNIFE (اتحادیه صنایع حمل و نقل اروپا) تدوین و این استاندارد در سال 2009 به روزآوری گردید و در کشورهای مختلف با استقبال گسترده ای  مواجه کشته است

استاندارد  IRISشباهت زیادی با استاندارد های تخصصی حمل ونقل نظیر صنعت خودروسازی IATF 16949  و صنایع هوا فضا AS 9100 دارد. IRIS  کلیه الزامات ISO 9001 را پوشش می دهد و علاوه بر آن دربرگیرنده الزامات تکمیلی نظیر مدیریت پروژه، مدیریت عملکرد،  مدیریت زنجیر تامین، قابلیت اطمینان، قابلیت دسترسی و نگهداری، ایمنی (RAMS)هزینه ی  دوره عمر LCC)) ، مدیریت دانش (KM)، مدیریت ارتباط با مشتری CRM)) و... است.

 


دسته بندی ها : استاندارد ها